18 November, 2010

jgn bajet org melayu

wehh manusia . kau jangan bajet melayu laa . india buat cara orang india . jangan buat cara orang melayu . tolong laaa . geli laa wehh . pergi cermin diri kau tuhh ! kau tuhh dala suka kutuk orang melayu .

if kau nak masuk islam . sila kan . boleh je . boleh ustazah bimbingkann . kau boleh kahwin dengan orang islam . kau boleh puasa . kau boleh pergi umrah haji . kau boleh bayar zakat . kau kena solat 5 waktu . jangan tinggal solat . if tinggalkan solat maknanya kau bukan islam . tahu ? if nak masuk islam . kena taat perintah allah . pakaian kena sopan . kena tutup aurat . tahu batas-batas pergaulan antara lelaki dan perempuan . tahuu ?

kau jangan nak bajet ada nama melayu ! baterysya . walawehh . nama ? sedap owt . ada makna ke wehh ?

eceehhh . i couple melayu jee . tak pernah kaum i ponn . bapak berlagak . if kau da besar nanti . kau dapat bf idaman kau MELAYU ? macam mana ? kau boleh masuk islam ? boleh suami kau nak bimbing kau ? nak jadi isteri soleha ? boleh ke wehh ?

orait . perempuan tuhh sudah . now . lelaki .

ada budak ni . dia mix cina plusplus india . dia cakap dekat aku . dia nak masuk islam . mulamula aku tengok dia ok laa . macam siyez . aku pulak semangat cari ustaz . untuk bimbing dia .

aku cakap dekat ibu aku . ibu ada orang nak masuk islam . blablabla . then ibu aku cakap boleh la jadi anak angkat ibu . euwww . tak ingin aku dia jadi abang aku . blablabla . ibu cakap laa dekat ustaz shahrul boleh tak bimbing budak tuhh ? blablabla . mak aku pon sudah tanya dekat ustaz . uztaz cakap . alhamdulilah boleh .

bila aku cakap dekat dia . wehh . ibu i sudah cari ustaz . bila you nak memeluk agama islam ? dia cakap nanti laaa . i tak sedia lagi . dalam hati aku . aku membara je . aku je yang semangat . ngeeee . geram je doo dengan budak tuhh . aku sabar jee . tak apa laaa .

dia cakap . youu actly i memang tak nak . walawehh . aku sabar jee . suka hati kau laaa wehh . diri kau . pandaipandai laa mahu hidup .

tak apa laa . dia mungkin tak sedia lagi . tak apa laa . tak boleh paksapaksa kann . :)

maseh kerana membaca . zyaa
di jari oleh zya