24 October, 2012

assalamualaikum semua . lama aku tak update . mana taknya akukan duduk kelantan ambik tahfiz pulak tu . dulu aku bukan sekolah agama pon . aku sekolah biasa je . bila da ambik result SPM aku rasa malas nak sambung belajar . aku tak minat nak belajar . tiba-tiba hati terbuka nak ambik tahfiz . Alhamdulilah Allah da pilih aku seorang hafizah . hehe .

so now aku cuti . cuti berapa bulan ? berapa hari ? berapa minggu ? haha . budak tahfiz mana boleh cuti lama-lama . kalau cuti lama-lama ayat-ayat Al-Quran yang kita hafal insyaAllah akan lupa . so sekarang ni baru 2juz . bukan nak belagak k . cuma nak bagitahu je . kalau tak nak tahu sshhh diam mulut you all k .

aku duduk rumah agak busan la juga . kadang-kadang aku pegang Al-Quran . kadang-kadang ikut ibu aku pergi pasar . kadang-kadang dengar ceramah . adakah aku berubah ? i dont no . ALLAH tahu niat kita apa . so ALLAH la yang nilai kita macam mana . so you all jangan kata aku tunjuk alim k .

28/10/2012 tarikh masuk penjara . haha . dekat kelantan . mana taknya aku duduk kelantan mana boleh pegang handphone , tak boleh buka facebook blogger , tak boleh dengar lagu and tak boleh keluar . kesian tak ? mula-mula masuk tahfiz macam tak selesa . yela dulu kan 24jam pegang handphone . tapi lama-lama aku boleh kawal . aku bersyukur sangat .

berapa lama aku habis ea ? okay target masing-masing laa . insyaAllah apa yang aku targer akan tercapai . AMIN . habis 30juz 4TAHUN . menggulang 1TAHUN . khidmat 1TAHUN . 6TAHUN aku habis . 6tahun kiranya umur aku 24 . cakap pasal jodoh ? kalau ada jodoh ada la . lagipon aku malas nak fikir pasal BF . biar la cinta datang sendiri . kalau zaman sekolah lain cita . sebab zaman sekolah kita cuma nak enjoy je . bila zaman 19 keatas dorang akan fikir pasal kahwin . so kita kena cari betul-betul bakal suami .

aku rindu kawan aku ! rindu sangat !

di jari oleh zya